wtorek, 6 grudnia 2011

Zarządzanie czasem

W związku z tym, że zaczynam nową, bardziej wymagającą pracę interesują mnie wszelkie sposoby efektywnego zarządzania czasem, poprawy koncentracji itp.
Dziś notka na ten właśnie temat.

7 Strategii Aby Zaoszczędzić Czas Zdobywając Wiedzę


Jak zaoszczędzić czas zdobywając wiedzę?

Wiedza to potęga. Jesteśmy tego uczeni od najmłodszych lat. I bardzo dobrze, bo jest to prawda! Miliony ludzi na całym świecie osiągnęły sukces, poprzez zdobywanie wiedzy i jej stosowanie.
W setkach książek, autobiografii słynnych ludzi przeczytasz, że zaczynali od zera. Jednak poprzez czytanie, zdobywanie wiedzy i wprowadzanie jej w praktykę, osiągnęli sukces w swojej dziedzinie.
Jedną z najważniejszych reguł jest to, że możesz nauczyć się wszystkiego, co jest Ci potrzebne, aby osiągnąć swoje cele.
To podstawa sukcesu. Oznacza, że masz nieograniczone możliwości. Ogranicza Cię tylko czas i wyobraźnia, oraz Twoja własna aktywność lub jej brak.
No dobrze... A jeśli nie mam czasu, aby się edukować?
Takie zdanie bardzo często słyszę. Jednak zastanówmy się... Czy musisz poświęcać dodatkowy czas na edukację?
Wcale że nie!
Poniżej 7 moich wskazówek i pomysłów na to, jak zdobywać wiedzę bez poświęcania dodatkowego czasu.

1. Słuchaj w podróży

W obecnych czasach postęp technologiczny daje Ci potężne narzędzia, o jakich nie śniło się Twoim rodzicom i dziatkom! Każdy z nas ma telefon komórkowy czy odtwarzacz mp3. Jeśli nie masz, to za grosze możesz kupić w każdej chwili. Daje Ci to ogromną możliwość!
Słuchaj nagrań edukacyjnych podczas każdej podróży. Większość z nas w ciągu roku spędza setki a nawet tysiące godzin w samochodzie, pociągu, autobusie, metrze, tramwaju… Droga do pracy, do szkoły, na uczelnię, do biura, urzędu. Kolejki na poczcie, w marketach do kasy, w aptece... Znasz to, prawda?
wyprzedź konkurencjęPolicz, ile godzin spędzasz w ciągu tygodnia, miesiąca, roku, 10 lat... Jest to czas, w którym możesz przesłuchać do kilku tysięcy godzin wykładów! Zamień swój samochód w uniwerek na kółkach! Słuchanie nagrań podczas jazdy samochodem w ciągu roku, przekłada się na 3-6 miesięcy na studiach! Możesz stać się jedną z najwybitniejszych jednostek, najlepiej zarabiających ludzi, optymalnie wykorzystując swój czas!
Pomyśl tylko... Słuchając nagrań znanych sław, takich jak Earl Nightingale, Tony Robbins, Brian Tracy, Robert Kiyosaki, Deepak Chopra, Wayne Dyer, Zig Ziglar, Napoleon Hill czy Dale Carnegie, niejako spędzasz z nimi czas sam na sam. To jak osobisty coaching, kosztujący Cię promil tego, co mogłoby kosztować na żywo! I możesz słuchać tych nagrań tak długo, aż przyswoisz wiedzę.

2. Czytaj w drodze i w przerwach

Jeśli nie jesteś kierowcą, możesz zabierać w podróż książki. Nie pozwól, abyś nie miał przy sobie książki, gdy wychodzisz z domu. Czas spędzony w tramwaju, na przerwie w szkole, na uczelni czy w pracy... To doskonały czas na lekturę.
Czytanie książek to cecha wspólna wszystkich wybitnych ludzi. Osoby te czytają codziennie 2–3 godziny. Wiedzą doskonale, że w książkach jest rozwiązanie każdego problemu. Zdają sobie sprawę, że dzięki książkom stają się coraz lepsi w swojej dziedzinie.
Zastanów się... Poradniki piszą eksperci. Osoby, które coś osiągnęły w swoim życiu. Często zamieszczają w nich dziesiątki lat swoich doświadczeń i zdobytej wiedzy. Czytając książki, zaoszczędzasz dziesiątki lat popełniania błędów, tysiące a nawet i miliony złotych, utraconych w wyniku błędów.

3. Naucz się szybkiego czytania

Aby szybciej przyswajać wiedzę i zaoszczędzić więcej czasu, naucz się szybkiego czytania. Każdy może się tego nauczyć, jeśli tylko podejmie taką decyzję i będzie ćwiczył.
Brian Tracy powiedział kiedyś, że aby stać się ekspertem, wystarczy czytać 1 książkę na tydzień, przez 5 lat. Teraz wyobraź sobie, że czytasz 5 razy szybciej. Możesz stać się ekspertem w 1 rok! Przychodzi nowa potrzeba na rynek, szukają specjalistów...
A Ty pracując dalej na swoim stanowisku i czytając literaturę, stajesz się w ciągu roku ekspertem w kolejnej dziedzinie i zaczynasz zarabiać jeszcze większe pieniądze!

4. Czytaj wybiórczo

Pamiętaj, że nie wszystko w książkach jest potrzebne. Na ogół od 10–20% informacji zawiera treść, reszta to wypełniacze. Druga kwestia jest taka, że nie wszystko jest Ci potrzebne. Dlatego czytaj tylko to, co najważniejsze. Resztę pomijaj. Nauka szybkiego czytania pomoże Ci w rozwinięciu umiejętności selektywnego czytania.

5. Uczęszczaj na warsztaty, szkolenia, seminaria

Bierz udział w kursach, warsztatach i seminariach z Twojej dziedziny. Słuchaj wykładów ekspertów, praktyków, ludzi sukcesu. Osoby te przedstawiają swoją drogocenną wiedzę i doświadczenia, które mogą zaoszczędzić Ci lat świetlnych!
Znane jest powiedzenie, że: Osoba mądra uczy się na błędach, a osoba sprytna uczy się na błędach swoich i cudzych. Bądź zarówno mądry, jak i sprytny!
Aktywne uczestnictwo w warsztacie czy szkoleniu może zmienić na zawsze Twoje życie. Czasem jeden pomysł wystarczy, abyś przekształcił swój biznes w bardziej dochodowy, zmienił relacje z ludźmi, poprawił wyniki w nauce. To także doskonała okazja do poznawania ludzi, o podobnych zainteresowaniach do Twoich. A kontakty możesz zamienić w kontrakty lub trwałe, wartościowe relacje!

6. Korzystaj z RSS

RSS czyli Really Simple Syndication, to przesyłane przez serwisy informacyjne, portale, blogi i inne media nagłówki wiadomości. Subskrybując kanały tematyczne RSS, dostajesz nagłówki najświeższych wiadomości i informacji ze stron, które i tak byś czytał.
Ogromną przewagą RSS jest to, że czytasz tylko to, co Cię naprawdę zainteresuje. Klikasz w nagłówki, które wydają Ci się wartościowe i przechodzisz do treści. Bardzo często możesz też czytać streszczenia artykułów, zanim przejdziesz do całości. Druga zaleta to szybkość. Natychmiast po publikacji dostajesz ją na swój czytnik (komputer, telefon, etc.).
W ten sposób zaoszczędzasz mnóstwo czasu, na czytanie całych publikacji, szukanie nowych informacji na stronach, i będziesz na bieżąco.

7. Noś ze sobą notatnik

Zawsze miej pod ręką notatnik. Często wpadniesz na świetny pomysł, a nie masz gdzie go zapisać. Wtedy ulatuje, jak dym z papierosa. Wiele razy pewnie usłyszysz o czymś ciekawym, wartej przeczytania publikacji, nazwisku autora, dacie szkolenia. Jeśli informacje te zapiszesz, możesz w późniejszym czasie zgłębić temat i wiele zyskać!


Działania dla Ciebie:


Pamiętaj, że wiedza bez działania jest niewiele warta. Dlatego poniżej masz listę rzeczy do zrobienia dla Ciebie:

a) Jeśli jeszcze nie używasz odtwarzacza mp3, zapoznaj się z taką funkcją w Twoim aparacie lub kup mp3 Player.

b) Zapytaj najlepszych osób z Twojej branży, czego warto posłuchać. Jakie audiobooki, jakie nazwiska, które płyty warto nabyć i zamów je.

c) Od dzisiaj miej przy sobie zawsze nagranie lub/i książkę do słuchania/czytania. Wiele dzisiejszych przenośnych urządzeń pozwala na zapisywanie i odczytywanie ebooków.

d) Zapisz się na kurs szybkiego czytania, jeśli jeszcze tego nie potrafisz. Zainwestuj swój czas, a nawet pieniądze, a zwrot z inwestycji zadziwi Cię!

e) Sprawdź jakie szkolenia, warsztaty czy seminaria odbywają się w Twojej okolicy z dziedzin, którymi się zajmujesz. Zapytaj najlepszych ludzi w Twojej branży, gdzie się szkolą.

f) Jeśli regularnie czytasz artykuły na portalach, zorientuje się czy jest możliwość subskrypcji RSS. Większość blogów ma automatycznie wbudowaną taką funkcję.

g) Jeśli nie nosisz notatnika, kup (najlepiej jakiś podręczny, z wyrywanymi kartkami) i noś zawsze przy sobie. Pamiętaj też o długopisie lub ołówku. Od dziś zapisuj każdy pomysł, dobrą poradę, autora lub tytuł wartej przeczytania publikacji. Sukcesów, szczęścia, spełnienia,


źródło: http://www.projektsukces.pl/zdobywanie-wiedzy-a-czas.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz